جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۱۰:۲۷

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره خبر داد:
امضای نخستین قرارداد نفت فلات قاره در قالبBOT

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از تعیین تکلیف پروژه ان‎جی‎ال خارک و واگذاری این پروژه به کنسرسیومی ایرانی خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل حمید بورد در نشست خبری که در حاشیه مراسم سی و هفتمین سالروز تاسیس شرکت نفت فلات قاره برگزار شد، از واگذاری پروژه ان‎جی‎ال خارک به کنسرسیومی متشکل از سرمایه‎گذاری غدیر و شرکت صف خبر داد. بر اساس این گزارش، این قرارداد نخستین قرارداد شرکت نفت فلات قاره است که در قالب BOT ‪(Build-Operate-Transfer)‬ امضا می‎شود و طبق برنامه قرار است ظرف سه سال آینده اجرا شود. بورد که اردیبهشت ماه امسال از صدور مجوز ۱,۸ میلیارد دلار سرمایه‎گذاری از محل ظرفیت‌های ماده ۱۲ برای اجرای پروژه‌های شرکت نفت فلات قاره در قالب EPCF خبر داده بود، عنوان کرد: امکان افزایش سقف سرمایه‎گذاری تا بیش از پنج میلیارد دلار برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های نگهداشت و توسعه نفت فلات قاره وجود دارد.

بورد همچنین از پیگیری مناقصات مبتنی بر ماده ۱۲ در حوزه میدان‌‌های دریایی مشترک از هفته خبر داد و گفت: پکیج‌‌های مناقصات مربوط به میدان‌‌های مشترک سلمان نفتی و گازی، فروزان، رشادت، رسالت و اسفندیار تهیه شده و در حال بررسی است. وی ادامه داد: پکیج‌‌های مناقصات مربوط به میدان‌‌های ابوذر، درود و سیری نیز تهیه شده و در تمامی آن‌‌ها از مدل قراردادهای EPCF و EPDF استفاده شده است. وی متذکر شد: در مورد میدان نفتی اسفندیار نتوانستیم با طرف‌‌های نروژی به توافق برسیم، با این وجود مذاکرات با ۲ شرکت ایرانی در دست انجام است. مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه شکل کلی این قراردادها بسیار ساده طراحی شده است، گفت: در صورت به نتیجه رسیدن این قراردادها، ضمن افزوده شدن ۱۵ تا ۲۰ هزار بشکه به تولید نفت این شرکت، رقمی در حدود ۳۰۰ میلیون دلار نیز صرفه جویی خواهد شد.

وی با اشاره به مجوز جذب ۱.۸ میلیارد دلار سرمایه در قالب پکیج‌‌های جدید توسعه ای شرکت نفت فلات قاره گفت: در صددیم که این رقم را به بیش از ۵ میلیارد دلار ارتقا دهیم؛ با این وجود رقم نهایی آن بسته به تصمیم وزیر نفت متغیر خواهد بود. وی اضافه کرد: اگر سالانه ۱.۲ میلیارد دلار جذب سرمایه داشته باشیم ‌‌می‌توانیم در یک بازه زمانی سه ساله تمامی برنامه‌‌های شرکت را محقق کنیم.



  کد خبر : 4498
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :